Na stavbe vyše štvorkilometrového obchvatu prebiehajú práce na nosných
konštrukciách mostov a dokončujú sa vrstvy vozoviek. Takisto pokračujú
práce na technológii Tunela Bikoš a okrem toho už priebežne prebiehajú
aj preberacie a kolaudačné konania jednotlivých stavebných objektov.
"Motoristom idúcim zo severu na západ alebo opačne ušetrí zhruba
desať minút jazdy v závislosti od dopravnej situácie v meste Prešov.
Ešte v prvom roku prevádzky odhadujeme priemernú dennú intenzitu dopravy
na tomto úseku zhruba na 12.000 vozidiel. Druhá metropola východného
Slovenska tak bude odbremenená o ďalšie tisícky áut. Dlhodobé prognózy
sú ešte priaznivejšie v prospech Prešovčanov, v desaťročnom horizonte
očakávame intenzitu zhruba 21.000 áut denne," uvádza NDS.
Nárast počtu áut z roku otvorenia na prvé desaťročie analýzy podľa NDS
ukázali preto, lebo v tom čase sa už počíta aj s prevádzkou druhej etapy
obchvatu, ktorá zvýši dopravnú intenzitu aj na prvej etape úseku.
"Pri úseku R4 Prešov – severný obchvat, druhá etapa aktuálne prebieha
verejné obstarávanie. Úsek bude mať dĺžku 10,2 kilometra," dopĺňa NDS.
Tretie najväčšie mesto na Slovensku už vyše roka motoristi obchádzajú z juhozápadu. "Prešovská
D1 v značnej miere odľahčila mesto od tranzitnej dopravy, v priemere
úsekom D1 Prešov, západ – Prešov, juh prejde približne 12.000 áut denne.
Maximum sme namerali koncom augusta, keď intenzita dopravy stúpla až na
20.000 vozidiel za 24 hodín. Dopravu aj na tomto úseku čoskoro
zintenzívni otvorenie prvej etapy severného obchvatu," dodáva NDS.